|
|
|||||||||||||||
|
De Innovator voor de Gedekte Tafel |
|||||||||||||||
Thomas is sinds 1908 onderdeel van Rosenthal, dat de
veelbelovende jonge fabriek van Fritz Thomas uit Marktredwitz
overnam. Het merk heeft een kenmerkende niet zozeer 'brede' maar
veel meer 'diepe' collectie. Thomas maakt namelijk niet zo heel
veel serviesseries, maar de series zijn allen zeer uitgebreid en
ook nog eens onderling goed te combineren. Zo heb je altijd
keuze uit tientallen artikelen die passen bij de stijl die je
gekozen hebt. |
||||||||||||||||
Thomas levert voornamelijk serviezen, maar ook altijd enkele
glazen, houten of metalen onderdelen om je tafel en keuken
compleet te maken. Vanaf de jaren 50 positioneert merk Thomas zich als een merk voor helder design met een basic of modern gedecoreerde uitvoering. De focus ligt vooral op hetzelfde hoogwaardige porselein waar Rosenthal ook enkele van de duurste en meest exclusieve serviezen van de wereld mee maakt. |
|
|||||||||||||||
Bij Thomas geldt praktisch gemak als
belangrijke eis, waarbij vernieuwingen worden doorgevoerd voor
een nog beter gebruiksgemak: The Trend Factory op zijn best. Dit doet Thomas heel bewust: ze brengen een servies uit om dit nog jaren te produceren (de kopers, waaronder jij zelf, moeten dit natuurlijk wel ondersteunen door een serie populair te maken). Bij gebleken succes gaan ze met het servies 'aan de haal' en maken er met hetzelfde design nog veel meer van. Een ontwikkeling van Thomas is het zogenaamde ´Innovam´, een speciale porseleinsoort die ovenvast is, extra licht, extra sterk en ook nog eens makkelijker schoon te maken. Dit is een voorbeeld van het innovatieve en vernieuwende van Thomas.
Vast deel van de collectie is een uitgebreid programma in kinderserviezen. Moderne collecties, met aandacht voor stevigheid en gebruiksgemak ontworpen, maar natuurlijk ook speels en vrolijk.
|
||||||||||||||||
|